Waardevol in contact voor Stichting SCHUNCK*

“Jullie mensen hebben echt het verschil gemaakt”

 

Bij culturele instelling SCHUNCK, gehuisvest in het monumentale Glaspaleis in Heerlen, was de keuze voor een nieuwe telefonieoplossing onderdeel van de transitie naar flexibel werken, waarbij de hele IT-infrastructuur op de schop ging. Om het project en de cultuuromslag in goede banen te leiden, werd de hulp ingeroepen van Jerry Lenaerts van ORGfit.

(Infra)structurele verandering

Sinds 2016 een zelfstandige stichting, was SCHUNCK toe aan een nieuwe manier van werken. “Het kantoorconcept was sterk verouderd. Gesloten ruimten, vaste werkplekken met pc’s en vaste telefoontoestellen. Dat is niet meer van deze tijd. De hele infrastructuur is op de schop gegaan. We hebben een kantoortuin met verschillende soorten flexibele werkplekken geïntroduceerd en medewerkers voorzien van laptops en mobiele telefoontoestellen”, vertelt Jerry in de inpandige vestiging van Bagels & Beans, die net als Brasserie Mijn Streek is aangesloten op dezelfde infrastructuur. Omdat daarnaast nog vier van SCHUNCK’s dependances elders in Heerlen verbonden moesten worden, lag de keuze voor cloudtelefonie voor de hand.

Kreuze van grote meerwaarde

Op zoek naar een communicatiepartner, kwam Jerry al snel uit bij Kreuze. “We zijn natuurlijk eerst de markt gaan verkennen en hebben toen Kreuze en vier andere partijen verzocht om meer informatie. Al snel werd duidelijk dat jullie snapten waar we behoefte aan hadden. Kreuze behoorde dan ook tot de drie partijen die uiteindelijk een offerte mochten uitbrengen. We waren niet per se op zoek naar de voordeligste oplossing, maar naar een partner die ons begreep en ons de nodige flexibiliteit kon bieden. Uit de uitwerking van de aanbieding bleek meteen de grote meerwaarde van Kreuze. Cériel (Roland, Innovation & Consulting Manager) voelde ons feilloos aan. Dat was een hele geruststelling”, aldus Jerry.

Oplossing op maat

Het aanbod van Kreuze bestond concreet uit Kreuze Acc’nt. “Daarin hebben we echt een oplossing op maat gevonden, die bovendien met ons kan meegroeien. Het systeem is gemakkelijk in gebruik. Met name de aanwezigheidsinformatie is een uitkomst. Daarmee heeft elke medewerker inzicht in de beschikbaarheid van zijn collega’s. Dat is vooral handig voor de baliemedewerkers, die op hun vaste toestellen kunnen beschikken over uitgebreide functionaliteiten, zoals een klantenfiche, wachtrij enzovoorts. Zij hebben een training gehad van Anouk (Offermanns, User Adoption Consultant), die hen wegwijs heeft gemaakt in de nieuwe werkwijze. Hoewel de baliemedewerkers de enigen zijn met een vast toestel, kunnen ook de circa 65 medewerkers met alleen een mobiel toestel bellen en gebeld worden op een vast nummer, dankzij de integratie van vast en mobiel”, legt Jerry uit.

Mensen maken het verschil

Tevreden over de oplossing? “Zeker en vast! We zijn er ten opzichte van de oude situatie enorm op vooruitgegaan – een verschil van dag en nacht. Maar misschien ben ik nog wel meer te spreken over de manier waarop het hele traject is verlopen. Jullie mensen hebben echt het verschil gemaakt, waarbij ik naast de reeds genoemde Anouk en Ceriel onze relatiebeheerder Saïd zeker niet mag vergeten. Ze zijn stuk voor stuk van meerwaarde geweest. Zo was er laatst nog een probleempje met een defect toestel, dat zonder vragen is vervangen. Dat is wel tekenend voor jullie service”, besluit Jerry.

 

Wilt u, net als 280 van onze klanten, ook profiteren van de voordelen van telefonie uit de cloud? Maak een afspraak met een van onze specialisten voor een vrijblijvend advies in uw situatie.