Waardevol in contact: cloudoplossing voor Huisartsenpraktijk Deckers

Beter bereikbaar dankzij Kreuze Cloudtelefonie

Voor huisartsen- en opleidingspraktijk Deckers te Haelen is telefonische bereikbaarheid van levensbelang – soms letterlijk. Betrouwbaarheid was dan ook een belangrijk motief om voor Kreuze Cloudtelefonie te kiezen. We praten met Marjo Brandts, een van de doktersassistentes in de praktijk.

‘Er zijn nog X wachtenden voor u’

Marjo is samen met haar collega’s Ellen en Toos het eerste aanspreekpunt voor de circa 2300 cliënten. Omdat ze elk natuurlijk maar één telefoontje tegelijk kunnen aannemen en afhandelen, worden bellers bij drukte opgevangen in een wachtrij. “Ze krijgen, behalve wachtmuziek, te horen hoeveel wachtenden er nog vóór hen zijn. Dat voorkomt irritatie. Een cliënt kan zelf bepalen of hij aan de lijn blijft of later terugbelt”, maakt Marjo duidelijk.

Voor de praktijk betekende dit een enorme vooruitgang. Want nog niet zolang geleden verkeerde een beller in het ongewisse als de telefoon niet direct werd opgenomen. Spoedgevallen worden – en werden – natuurlijk wel meteen afgehandeld. Een beller hoeft daarvoor in het keuzemenu maar op de ‘1’ te drukken, waarop alle zes de telefoontoestellen in de praktijk rinkelen, inclusief dat van de huisarts zelf.

Van traditionele naar cloudtelefonie

Hoewel de service van ISDN pas september dit jaar stopt, stapte de huisartsenpraktijk al eind vorig jaar over op cloudtelefonie. “Een eigen (IP-)centrale zadelt ons alleen maar op met een beheerlast. Nu hebben we praktisch nergens omkijken naar”, motiveert Marjo. “We hebben ook bij andere aanbieders gekeken, maar uiteindelijk hadden jullie het beste aanbod in huis”, legt ze uit waarom er besloten werd bij Kreuze te blijven.

Geen toeters en bellen

De flexibiliteit van Kreuze Cloudtelefonie is de praktijk op het lijf geschreven. “Een keuzemenu, wachtrij en doorverbinden zijn de enige functionaliteiten die we benutten. Het is fijn dat Rachelle (relatiebeheerder Rachelle Miesen) goed naar ons heeft geluisterd en geen oplossing heeft geadviseerd die ons boven het hoofd ging. Die eerlijkheid kan ik erg waarderen”, zegt Marjo.

In de wolken met de nieuwe oplossing

De introductie van het nieuwe systeem op de werkvloer verliep vlekkeloos. “We hebben uitleg gekregen over de nieuwe IP-toestellen en iedereen kon er vlot mee uit de voeten. Al met al zijn we erg tevreden met de nieuwe oplossing en met de service van Kreuze. En nog belangrijker: onze cliënten zijn tevreden over de verbeterde telefonische bereikbaarheid”, besluit Marjo.

Wel de lusten, maar niet de lasten van een eigen telefooncentrale? Misschien is cloudtelefonie ook dé oplossing voor uw organisatie. Neem contact met ons op voor meer informatie en advies.