Zoek
Laat alleen exacte resultaten zien
Zoek in titel
Zoek in tekst
Search in comments
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type

Probeer deze: vaste telefonie, mobiele telefonie, cloudtelefonie, maatwerk

Kreuze, professionals in telecom

KPN moderniseert vaste telefonie netwerk, stopt op termijn met ISDN1/2

In het kader van de voortdurende innovatie bij KPN, veranderende klantwensen en een markt voor vaste telefonie die grotendeels is overgegaan naar bellen via internet (VOIP), heeft KPN een aantal aanpassingen aan in het aanbod voor traditionele telefoniediensten (PSTN / ISDN) aangekondigd. Deze traditionele diensten worden de komende jaren gemoderniseerd of vervangen door toekomstvaste alternatieven.

 

Van oudsher wordt er voor vaste telefonie in Nederland gebruik gemaakt van lijnen die verbonden zijn met een telefonie-platform. Deze traditionele telefoniediensten (analoge PSTN en digitale ISDN) verlopen via (lokale) telefoniecentrales en het telefonie-platform van KPN. Het aantal gebruikers van deze traditionele telefoniediensten (ISDN/PSTN) neemt de laatste jaren sterk af. Veranderend klantgedrag en het succes van bellen via internet (VOIP) dragen hier aan bij. Daarom gaat KPN de enkelvoudige PSTN dienst moderniseren op basis van KPN’s landelijke IP infrastructuur, waardoor gebruikers deze functionaliteit kunnen blijven gebruiken.

KPN zal op 10 mei 2017 starten met de migratie van de eerste van de 13 pilot centrales. Klanten van KPN die gebruik maken van het digitale enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en meervoudige PSTN zullen de komende jaren moeten overgaan naar op breedband gebaseerde telefonie oplossingen, die al geruime tijd een bewezen alternatief zijn. Hiermee kunnen naast telefonie ook oplossingen als pinnen en beveiliging worden geboden. Bovendien stelt de breedband technologie de gebruiker in staat om verschillende diensten veelal voordeliger te combineren over één aansluiting.

Vanaf 1 september 2019 zullen enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en meervoudige PSTN niet meer beschikbaar zijn voor klanten van KPN. Voor ISDN15/20/30 geldt dat KPN deze dienstverlening vooralsnog continueert en tenminste tot 1 januari 2021 blijft ondersteunen. KPN zal de overgang zorgvuldig begeleiden.

Dit alles betekent dat deze klanten hun diensten in de komende periode moeten gaan vervangen. Zakelijke klanten gebruiken ISDN-aansluitingen op dit moment voornamelijk voor traditionele telefonie-, alarm- en pindiensten. De uitfasering van ISDN is dan ook hét moment voor klanten om over te stappen naar een voordelige infra oplossing via Kreuze. Wij zijn je graag van dienst met een passend advies.

Wil je weten wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn? Stuur ons dan een e-mail en wij nemen contact met je op!

 

 


Deze website gebruikt cookies. Door OK te kiezen of gebruik te maken van deze website geeft u hiervoor toestemming. Kies 'Instellingen wijzigen' voor meer informatie.
Annuleren